pa1wla schreef:Even leuk. De EAGLE was gelukkig ter plaatse in shack, toen we 's avonds op 805 usb een CQ gaven. Niemand zou ons anders geloven,
en later werd ik nog niet geloofd, maar......
Retour kwam een station uit Miami Florida!!!!!!
In koor schreewde we: "MIAMI".
De verbinding liep verder slecht (door "trill"), maar de verbinding was gemaakt. Op 11m met 12 Watt volgens de meter, in een GPA 27,5 ant.
Het gekke is dat nog niet lang daar voor waren de EAGLE en ik (SKYLAB) op bezoek geweest by de "AMIGO" , hij was een luisteraar naar de 155.
Zijn naam is Raymond, en was onderandere aan boord geweest van de NORDENAY (Zendschip VERONICA) en van het zendschip van radio Caroline. "Gewapend"met unieke bandopnames zijn we weer retour gegaan naar de shack van de "EAGLE" , en hebben vervolgens deze banden op cassete gezet. ( het geen door aanwezige sterio app. nog niet meeviel, nl banden in MONO).
Maar goed, even terug naar het begin, Raymond zei ons toen al"nog even, en je hebt je eerste DX verbinding". En het werkte.
Eerste DX was Bublin, en daarna Miami.
Het kan dus toch, QRP.
73 de
SKYLAB.
Dit is mijn eerste bijdrage aan dit forum. Ik zou graag willen weten in welk jaar jullie bij die Amigo zijn geweest. Wellicht ken ik hem wel.
Die Amigo die ik ken is ook naar de zeezenders geweest met de triptender uit Scheveningen in 1970. Maar niet aan boord , slechts langs gevaren..op de Mi Amigo (Radio Caroline) , die mij het meest aansprak zwaaide ze met rode vlaggen naar ons. Op Veronica zag je niemand. En Noordzee zag er zeer profesioneel uit.
Ik heb wat (band) opnames van mede amateurs uit de jaren 1973-1978. Zowel 3 meter als 27 mc. Uit Wassenaar maar ook Katwijk en Leiden.
Op een gegeven moment leek het wel of iedereen op de drie meter begon uit de zenden. In Wassenaar-Noord waren er op een gegeven moment zeker 12 3 meter zenders..(1975)
O.a. Channel 66, Apollo, KAT, Olympus, RMI, Napoleon en de Vossenjager

,verder weet ik nog heel wat anekdotes betreffende de 27 mc...
27 mc, Wassenaar 11, Amigo (188), Station Richard Wassenaar 1313 met op zijn QSL kaart zijn fameuse papagaai..Paloma Blanca, Wasbak (een heel verhaal)..Lady Martini, Grote Beer, Geurvreter,Calypso..
De geheime locatie in Leiden , waar door de Leidse communicatie club in een geblindeerd lokaal wedstrijden werden georganiseerd. (1973).
Kikkeren genaamd. Een grote houten kikker werd met touwen voortbewogen en wie won kreeg een president Kennedy bak. (Lachen)
Volgens mij was radio Activity er al in de 70 er jaren. Ze zonden toch vanuit die flat van vier hoog? Ook was er een zender op de Oostdorperweg ik ben zijn naam vergeten.
Wordt vervolgt..
Groet,
RMI